Päivi meets the Liesimies ja the Sähkäri – Saumatonta yhteistyötä

18 touko

Uusi liesi matkalla

Onpas ollut kiva ja erityinen päivä tänään. Kaksi mimmiä kävi ”katsomassa” asuntoa. Toinen oli tunnin ja toinen vielä kauemmin,  ja jäi molemmista todella hyvä fiilis.  Varmasti luotettavia ja vastuuntuntoisia ihmisiä. Nyt alkoi jo harmittaa, kun molemmat olivat niin kivoja, että kummalleko tämän sitten antaisi. Ehkä vedän arvalla. Katsotaan. Huomenna olisi tulossa lisää katsojia, mutta jos jompikumpi näistä tämänpäiväisistä kävijöistä ottaa asunnon, niin sitten annan tämän tottakai heille.

CASE UUNI
Uusi uunikin tuli. Tässä lyhyt kertomus tämän päivän uuninasennuksesta. Aikomoista showta. Tämä päivä on ollut pelkkää hyvän palvelun päivää, kiitos siitä Epilän Sähkökoneelle sekä Transpointille. Uskomatonta , kuinka hyväntuulisia ihmisiä heillä onkaan töissä! Olemalla ystävällinen ansaitsee aina vastaystävällisyyttä.

Vanha lies menossa pois.

Klo 14.00
Olipa kerran minä, The Liesimies ja The Sähkäri

Kävi niin, että vuokraemäntäni tilasi kuljetuksen uudelle liedelle, muttei asennusta eli sähkömiestä. Ja tavan kansalaistenhan ei pidä koskea voimajohtoihin. Hra Liesimies eli liesikuljettaja tuli aamulla luokseni isolla Transpointin rekalla ja toi uuden lieden. Mutta kappas, kun hän ei saanut vanhaa mukaansa, koska voimajohdon irroitus olis sähkärin hommia.  Onneksi hätä ei ollut tämän näköinen, koska nuorta naistahan autetaan aina.
Liesimies: ”Moi! Tossa on sulle  uusi liesi. Missäs se vanha on?”
Minä: ”Öö… No keittiössä, ota sieltä vaan.  Ehditkö juoda kahvit?”
Liesimies: ”Tiedätkö, tätä liettä ei saa irti seinästä ilman sähkömiestä. Nyt me ollaan kusessa. Ja en kyllä ehdi ottaa kaffeja, kun on niin paljon töitä. Mutta soita Epilän Sähkökoneeseen. Sieltä tulee tulee lyhyellä varoitusajalla sähkäri, kun kaunis nainen pyytää”.
Minä: ”OK! Ootko varma? Voinko mä sanoa terveisiä joltain? No, mee sä hoitaan muut kuljetukset, mä duunaan tänne sähkärin tänään niin, että voit hakee vanhan pois iltapäivällä.  Ootko varma, ettet ota kahvia?”
Liesimies: ”Näin tehdään! Ilmoita mulle sit, milloin vanha on pois vietävissä. En ota kiitos kahvia. Juon sit myöhemmin, kun tuun uudestaan iltapäivällä. Menee neljään. Ok? Soita nyt sinne Epilään vielä, ennen kuin mä karkaan tästä”.

RING RING (Soitto Epilän Sähkökoneeseen. Liesimies odottaa. Ei vastannut)

Minä: ”Ei vastannut. Tuu vasta huomenna noutamaan vanha pois? Jätä se uusi vaan siihen eteiseen!”
Liesimies: ”Eihän sitä tähän voi jättää sähkötaulun eteen. Oota, mä siirrän sen olkkariin”.  (Ottaa kiinni liedestä ja nostaa sen olohuoneeseen. ”Parempi se siinä on”.
Minä: ”Kiitos ystävällisyydestä”.
Liesimies: ”Tuun huomenna extrakeikalle, kun mun duunit loppuu kl0 17. Yritä saada sieltä Epilästä nyt joku kiinni. Soita mulle sit, kun tiedät, ajoitan ajot sen mukaan”.
Klo 14.20
Liesi mies lähtee muita hommia hoitelemaan, minä soitan uudestaan Epilään.

Project asennus.

RING RING…

Epilän Sähkökone: ”Epilän Sähkökoneella, keskus puhelimessa!”
Minä: ”Moi! Täällä olisi nyt pieni probleema. Timo transpointilta ei saa vietyä mun vanhaa liettä pois, ennen kuin teiltä tulee sähkäri irrottaan sen seinästä. Anteeksi tämä on täysin vuokraemäntäni moka, kun ei voinut tietää, että asennukseen tarvitaan sähkäri”.
ESK: ”Joo, ihan perusjuttu meille, noin se aina menee! Ei ihmiset tiedä. Mutta nyt on meilläkin ongelma. Kaikki asentajat on varattuja seuraavat kaksi viikkoa, mutta mäpäs yhdistän työnjohtoon vielä ja kysyn, josko yks jamppa tekisi extrakeikkana. Ootas, soitan sulle takas ”

PUHELU SIIRTYY TYÖN JOHDOLLE

ESK: ”Työnjohto Hra X”.
Minä: ”Moi! Täällä on pieni probleema. Timo transpointilta ei saa vietyä mun vanhaa liettä pois, ennen kuin teiltä tulee sähkäri irrottaan sen.  Sano sille jampalle, että laitan kahvit tippuun ja teen voikkuleipää, jos tulee tänne vielä päivän päätteeksi extrana. Ja voitte tietty laskuttaa extraa”.
ESK: ”Ootas, soitan sulle kohta. Kysyn vielä ihan asentajalta itseltään, mitä on mieltä”.  (Repeilee voileiville)

(Liesimies Transpointilta soittaa tässä välissä)

Liesimies: ”MOROOOOOOOO! Joko sait sen vanhan irti seinästä? Mä ajan kohta siitä sun ohi, ja voisin sittenki tulla hakeen sen tänään jo. Turhaa sä sitä siellä tuijotat koko illan”.
(Epilän Sähkökone koputtaa linjalla koko ajan!)

Minä: ”No, en. Mutta todennäköisesti kohta on irti, olit oikeessa tulevat Epilästä hyvin suurella todennäköisyydellä vielä tänään. Mutta jos tuut kuitenkin huomenna, niin josko ehdit juoda ne kahvitkin”.
Liesimies: ”Näin tehdään. Homma selvä. MORO!”

KLO 14.45
ESK: ”Moi! Meidän nuori sähkäri tulee hoitaan sen lieden mutta se ei juo  kahvia. Tulee  ylimääräsenä sinne klo 15”.
Minä: ”Ei se mitään, kunhan joku hoitaa tän. Laitan mehua”.
Klo 15.05

OVIKELLO SOI, sähkäri saapuu
Minä: ”Oi, sä oot ihana, kun auttaan naista pulassa. Kiitos ihan hirveesti”.
Sähkäri: ”Joo, toki”. Ei nää ole isoja hommia ja mielellään autan, kun kerta pulassa ollaan”.
Minä: ”Joo en mä vaan Timo Transpointilta on pulassa, jossei se saa vietyä tuota vanhaa pois”.
Sähkäri: ”Tossa on sulle sivuleikkurit ja puukko. Purappas se uus kuorista, mä alan irrottaa tätä, ok?”
Minä: ”Selvä”
Sähkäri: ”Ootas, mä nostan sen ensin sulle tohon valoisammalle paikalle, niin näet paremmin”.
Minä: ”No, kiitos nyt hirveesti”.
Klo 15.45.
Vanha liesi on purettu, sähkäri on irroittanut vanhan ja nostaa uuden paikoilleen ja asentaa sen pelikuntoon ja alkaa tehdä lähtöä. Liesimies on jo soittanut kerran tässä  välissä ja tiedustellut, sainko sähkärin paikalle vai olenko pulassa.

Minä: ”Oliko se liesi muuten yks- vai kolmivaiheinen? Iskän kanssa eilen mietittiin. Hän on kanssa sähkäri”.
Sähkäri: ”Kolmivaiheinen se oli. Ja hyvä liesi on. Se on nainen nyt sitten toimintavalmis. Ei muuta kuin kokkaamaan”.
Minä: ”Kiitos ihan hirveesti kun tulit extrana. Arvostan tätä todella. Teenkö sullekin safkaa nyt sit uudella liedellä?”
Sähkäri: ”Nyt ei ehdi, mutta lasku tulee perässä”.
Minä: ”jeps, oot kyllä palkkas ansainnut. Sä ja Liesimies pelastitte mun päivän”.
Sähkäri: ”No, ilo oli mun puolella. Kiva kun on mukavia asiakkaita. Moikka!”
Minä: ”Kiitos”
Ja huomenna sitten tulee The Liesimies noutamaan tuon vanhan pois. Hei wau, mä sanon. Mistä saa tällaista palvelua enää nykyaikana?
Yksi vastaus to “Päivi meets the Liesimies ja the Sähkäri – Saumatonta yhteistyötä”

  1. Merzi 19/05/2010 klo 02:29 #

    Että oli mukavaa luettavaa. The Liesimies oli enemmän kuin hyvää palvelua, extrapalvelua. Epilän Sähkökone ja The Sähkäri myös hieno juttu. Tapahtumaan kylläkin itse myös vaikutit. Että mä nauroin nuo kahvi, leipä ja ruoka jutut. Mä olen tuota kahvia kanssa tarjoamassa ja jotain keksejä yleensä kaapista löytyy. Milloin on huoltomies kerran jos toisenkin ulko-oven lukkoa käynyt kiristämässä, astiskone tuotu ja asennettu, hellavahtia ja tukikahvoja kämppään laitettu ja ties mitä. Kun kaikesta sydämestään kiittää, tarjoaa kahvia ja jos ei tahdo niin kysyy vielä että jos mehua tai tuoremehua. On sitä kerran kahvit kelvannut ja janokin on jollain ollut. Useinhan heillä on kiire mutta ilmeisesti hämmentävää tulla huomioiduksi. Kerron toisella kertaa stoorin hyvästä palvelusta joka itseäni hämmensi……

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

