Kuluttajan valtaa?

11 touko

Tällaisen romun sain lainapuhelimeksi, kun huollossa (jossain Puolassa) menisi 3-5 viikkoa.

http://thenextwavefutures.files.wordpress.com/2007/06/1100-2.jpg

EI MUUTEN IKINÄ KELPAA!!!

Niinpä alettiin neuvotella

Huolto (Erinomaista palvelua kivoilta pojilta Epilän Digimanilla)

”Jätä N900 korjaukseen ja saat tilalle halon eli 1100:n” (kehitysmaaversio, kuten asiantuntijat kutsuvat). Ei multimediaa, ei toiminnallisuuksia, ei netti, ei meiliä = BIG NOUNOU!!! ”Sorry, ei ole muita. Kysy myyntiliikkeeltä eli Jimm’s PC-Storelta, mikä niiden politiikkaa on. Sieltä saisit kyllä vaihtokapulan. Ja josset saa, rutise Nokialle”.

Soitto Nokialle:
”Ei meidän kuulu antaa sulle uutta VASTAAVAA kapulaa, vastuu on huoltoliikkeellä, eikä edes jälleenmyyjällä eli Jimmsillä”! (Häh, eiks se ollutkaan myyjällä niinkuin huolto sanoi?)

Soitto Jimmsille:

”Asiointi kahden asiakaspalvelijan kanssa, joista viimeisin yhdisti jälkimarkkinointipäällikölle. Jälkimarkkinointipäällikkö voisi päättää, että saisit uuden puhelimen tilalle. Kävisikö sellainen? Hän soittaa sulle kohta, niin voitte neuvotella. Uskon, että onnistuu”.

Minä:

”Helvetin hieno homma, koska olen jo sormet FB:n ja Twitterin näppäimillä valmiina kertomaan koko maailmalle, kuinka paskaa kohtelua olen saanut ja kuinka vaikeaksi tämä homma voikaan mennä. Toivottavasti markkinointipäällikkonne osaa toimia fiksusti, koska voisimme tilata näitä lisääkin, jos tämäkin yksi toimisi”.

Katsotaan kuinka pitkällä kuluttajan valta riittää tässä tapauksessa. Odotan jälkimarkkinointipäällikön soittoa ja olen varma, että hän ymmärtää firman parhaansa, vaikka voi kyllä olla hiukka hankala saada uutaa.  Haluan olla jo henkisesti valmistautunut siihen, että N900 menee puhelinten taivaaseen, ja minä saan suoraan uuden tilalle. Jos kyse olisi pelkästä USB-portista, se olisi varmasti korjattavissa, mutta kun paskana on myös näppäimet ja kosketusnäyttö. Maanantaikappale. No, tuskin tässä nyt niin onnellisesti käy, että saisin uuden kapulan. Ei kuulu Nokian tuotepolitiikkaan, vaan hävikki menisi tässä tapauksessa jälleenmyyjän omasta kukkarosta.

EDIT:

Tarina jatkuu. En saanut uutta puhelinta, en sitten millään! No nyt tulee  vaihtokapulana Samsung JET Jimmsiltä. Tulee kun tulee, sentään kotiin asti tällä kertaa. Viimeksihän kirjasivat osoitteen väärin ja puhelin hukkui matkalla Postiin.

N900 lähtee siis Puolan pojille, ja toivotaan että hukkuu sille tiellensä. Nokian tuotepolitiikan mukaan puhelimet kannattaa korjauttaa Puolassa, eikä Suomessa. Eli toisin sanoen logistiikkakustannukset ja kaikki muu organisointi maksaa vähemmän kuin työ Suomessa. Halleluujaa vaan, mitä energian tuhlausta roudata noita ympäri maapalloa. Ei taas niin mitään järkeä. Ja sitä paitsi purkasta ei kyllä saa sitten niin millään mitään muuta kuin purkkaa. Eli näillä on nyt mentävä. Seuraavan kerran kun se hajoaa, saan uuden puhelimen. Tosin siinä vaiheessa vaihdan taas Appleen. Sit onkin käyty koko kierroa läpi.

http://www.mobiiliblogi.com/wp-content/uploads/2009/06/samsung_jet.jpg

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: